Tuesday, November 27, 2007

Plata pri PayPal - o experienta personala

De cateva luni PayPal accepta deschiderea de conturi PayPal din Romania. De aproximativ 6 saptamani ofers si posibilitatea ca romanii sa accepte plati prin PayPal si sa retraga banii in conturile deschise la bancile care le-au emis cardurile.

Ceva nou pana aici? Poate doar certitudinea ca acum poti accesa o piata globala si ca depinde de tine cum folosesti aceasta oportunitate. Exista persoane care sunt nemultumite si care considera PayPal inca un obstacol de netrecut. Personal, inca inainte de a exista posibilitatea deschiderii unui cont - nu exista Romania in drop down meniul de pe paypal.com - am contactat PayPal prin email si la telefon.

Le-am explicat si trimis analize de piata cu cat ar putea ei castiga daca ofera aceasta optiune pentru romani, le-am explicat unde e Romania in lume si ce inseamna. Recunosc ca imi pierdusem orice speranta la un moment dat pentru ca tot nu imi permiteau deschiderea unui cont.

Intamplator aflu dupa vre-o 2 saptmani dupa ce renuntasem la orice speranta ca cineva in interiorul companiei luase o decizie. Aflu ca poti sa iti deschizi cont si nu cred...este unul din membrii promotorii de la okazii.ro cu o experienta in Germania pe online. Un tip cu suflet si cu minte. Punem pariu si imi deschide site-ul si imi arata fara a uita sa adauge: "Asa suntem noi, romanii, nu credem pana nu vedem".

In doua zile aveam cont cu card atasat cu tot. Incep sa il folosesc - pentru inceput doar pentru a plati, eBay incepe sa devina o experienta si mai placuta.

Singura problema pana in momentul de fata pe care am avut-o a fost in momentul in care calatoream prin vecini (Austria, Ungaria) si accesez contul de PayPal iar automat PayPal mi-l blocheaza si imi cere fax. Nici-o problema, folosind un transmitator de fax online scanez si trimit pasaport, cardurile din cont si incep sa sun la Customer Service PayPal.

4-5 zile mai tarziu contul back to fully functional si nu mai trebuie sa prezint vre-o justificare. Am jucat dupa regulile lor si am castigat si eu si ei.

PayPal confera multe avantaje fata de serviciile Money Gramm sau WU insa dezavantajul major este ca limiteaza suma maxima pe care o poti retrage intr-o luna sau intr-o zi. Jumatatea plina este ca suntem mai integrati pe online decat in politica si asta e sansa majora care ni se ofera in contextul actual.

No comments: