Thursday, September 27, 2007

Recunoastere drept clienti cu drepturi mai mult decat …bani

Un aspect foarte interesant din punctul meu de vedere este acela ca iata mamicile pagubite doresc mai degraba sa isi afirme statutul de clienti pe langa recuperarea sumelor de bani in totalitate. Spun interesant pentru comercianti, deoarece voi sublinia o parte a mesajului in limba engleza.

Redau mai jos exemplul unei doamne care a fost de acord sa ii fie postat mesajul. Luminitei i se pare mai degraba important sa ii fie “auzita vocea” decat sa primeasca banii.

A fost inselata in asteptari prin schimbarea produsului (i s-a livrat complet altceva decat ce comandase) cu mult inainte de scandalul curent insa i-a iertat deoarece produsele si preturile erau atractive si pentru mamicile din Romania la fel ca - probabil - pentru cele din Franta.

Acest mesaj poate fi privit drept un avertisment catre toti comerciantii, de aici si aiurea, conform caruia daca suntem romani si avem de mai putin timp carduri asta nu inseamna ca vom evita sa le folosim sau ca nu stim ce sa facem cand bunurile, serviciile nu sunt la standardele advertised sau chiar nelivrate.

This message needs to be regarded by Merchants in here as well as elsewhere as a warning sign. The warning states that if we are Romanians and we have been given the choice for owning credit cards for less time than in other countries that doesn`t mean that we`ll avoid using it.

Nor does it mean we are unaware of what actions to take when Goods/ Service is not provided or what`s infinitely worse - Not delivered. The full message can get to you translated in English should you wish to request it from the author.

The following message is from an actual correspondence with a person that was treated disrespectfully by the “company”.

Mesajul urmator este redat dintr-o corespondenta cu o persoana reala care a fost tratata cu lipsa de respect din partea “companiei”.

Stimata Domna,

Voi raspunde punctual chestiunilor adresate de catre dumneavoastra in acest email.


“costurile suportate de mine la incasarea cecului sunt nesemnificative in raport cu « tratamentul primit » “.


Ati mentionat ca nu costurile sunt importante si va inteleg punctul de vedere insa as dori sa va prezint o perspectiva noua cu care m-am intalnit si m-a ajutat sa inteleg.

In S.U.A. exista mai multe instante in care “consumatorul” - clientul poate depune plangeri la Better Business Bureau sau FTC (Federal Trade Comission) pentru Publicitate mincinoasa, produs nelivrat (daca v-au trimis altceva se incadreaza la ambele) ceea ce aduce mari pierderi de imagine si financiare companiei respective.

Acum chiar si pentru o diferenta de cativa centi - 20, 30 centi USD clientii se plang si am ajuns sa ii inteleg deoarece cativa centi de ici si colo stransi laolalta sunt importanti..

Cu alte cuvinte aveti perfecta dreptate sa va plangeti pentru bani in primul si nu in ultimul rand. Dar asta este opinia mea si a a majoritatii clientilor americani. Sigur puteti argumenta ca nu traim in America, ca economia noastra nu e ca a lor etc.

Insa eu va pot raspunde ca la nivelul de globalizare atins azi..plangerile din Romania pot si vor zgudui conducerea companiei de la Strassbourg - da, acolo isi au sediul cei de la LR..

« M-a deranjat tratamentul firmei LR. »

Perfect de acord si sunt convins ca si ei stiu asta iar daca le pasa de viitorul firmei lor - LR - vor face ceva in acest sens, sa faca sa cada cateva capete patrate din companie, in special cei are au gestionat prost criza cu Romania.

Pentru ca ei sunt intr-o criza de imagine si refuzurile la plata le vor da si o criza financiara care va zgudui trecutul lor glorios de 160 de ani…

«Mi-a trimis odata in loc de pantofii comandati de mine cu totul altii, nu deranjeaza asa mult pierderea financiara, cat tratamentul rasist. »

Din nou, doriti recunoastere cu drepturi depline ca si consumator, aveti aceleasi drepturi ca orice client al lor ..

daca nu vor sa vanda online sau nu sunt in stare sa satisfaca exigentele clientilor lor ii vor pierde (dovada redutistele - si eu in locul lor “m-as fi dat peste cap” sa va multumesc si sa va impac in ceea ce priveste disputele…la urma urmei de la dumneavoastra le veneau banii pentru masinile lor, benzina, casele, scolile copiilor etc. vacante concedii.)

Eu zic ca daca nu va respecta inseamna in primul rand nu se respecta pe ei insisi.

« Sper ca nu v-am rapit prea mult din timpul d-voastra pretios cu “povestea” mea.»

Nu mi-ati rapit deloc timp eu invat:) incerc sa schimb si sa ajut avand credinta ferma ca intr-o buna zi comertul online cu Romania va fi privit drept o oportunitate pentru companiile straine si nu ca o pacoste. Iar romanii ca un client ca oricare altul.

Va multumesc pentru ca v-ati luat timp pentru a scrie acest email!
Am rugamintea sa imi permiteti sa postez acest raspuns editat la mine pe blog pentru a impartasi ce s-a intamplat.

Postat cu acordul Domnei Luminita I.

No comments: